Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012

ΤΩΡΑ (P)OLOΚΛΗΡΩΘΗΚΕ….

 Ήταν ηλίου φαεινότερον μέχρι στιγμής πως κάτι έλειπε από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις του VW Polo. Από τον  κινητήρα TSI των 1200 κυβικών με την ονομαστική απόδοση των 105 ίππων και  από τον αντίστοιχο των 1400 κυβικών του GTI με απόδοση 180 ίππων, υπήρχε ένα χάσμα. Εδώ και αρκετό καιρό βέβαια είχαν βγει και οι εκδόσεις με πετρέλαιο που τώρα τελευταία προτιμούνται από ολοένα και περισσότερους αγοραστές  λόγω οικονομικής συγκυρίας αλλά στους κινητήρες της βενζίνης υπήρξε ένα μεγάλο κενό από τα 105 άλογα στα 180.
Εδώ ακριβώς πάτησαν οι Γερμανοί και ξαναχτύπησαν στην έκθεση της Γενεύης παρουσιάζοντας τη νέα έκδοση με όνομα VW Polo Blue GT. Ένα μοντέλο που έκλεψε το ενδιαφέρον δικαιολογημένα λόγω των τεχνολογικών καινοτομιών που παρουσιάζει. Η σημαντικότερη από αυτές είναι ο νέος TSI κινητήρας με την κωδική ονομασία EΑ211, 1400 κυβικών που αποδίδει 140 ίππους και επιταχύνει το GT από 0-100 σε 7,9 sec. Η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 210 km/h. Η καινοτομία του κινητήρα όμως δεν είναι οι επιδόσεις του αλλά η δυνατότητα του να απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους του σε ένα εύρος λειτουργίας από τις 1.250 έως τις 4.000 σ.α.λ. Όταν λοιπόν ο κινητήρας δεν χρειάζεται περισσή ισχύ, απενεργοποιεί τον δεύτερο και τον τρίτο κύλινδρο αλλά από τη στιγμή που θα χρειαστεί τους ενεργοποιεί ξανά μέσα σε διάστημα 13-36 milliseconds, διάστημα χρονικό που δεν γίνεται καν αντιληπτό από τον οδηγό.
Χάρη σε αυτή την εντυπωσιακή ομολογουμένως τεχνολογία η μέση τυποποιημένη κατανάλωση του GT σύμφωνα πάντα με την VW φτάνει μόλις τα 4,7 lt/100 km με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και τα 4,5 lt/100 km με το DSG των επτά σχέσεων. Εύκολα γίνεται κατανοητό πως η προσπάθεια των Γερμανών έγκειται στο να δείξουν πως μπορεί ένα μοντέλο με δυνατές επιδόσεις και σπορτίφ χαρακτηριστικά να είναι ταυτόχρονα και οικονομικό και κρίνοντας από τα πρώτα στοιχεία μάλλον θα κερδίσουν εύκολα τις εντυπώσεις για άλλη μια φορά.
Όσον αφορά την εμφάνιση, το GT ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις λόγω κάποιων διακριτικών αλλά πάντα εμφανών χαρακτηριστικών, όπως και το GTI.  Χαμηλωμένο σε σχέση με τις απλές εκδόσεις κατά 15mm, ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών και νέας σχεδίασης,  διπλή απόληξη της εξάτμισης, λογότυπο GT στη μάσκα μπροστά, λογότυπο Bluemotion πίσω αλλά και αεροδυναμικά βοηθήματα περιμετρικά του αμαξώματος. Όσον αφορά το εσωτερικό, το GT μοιάζει αρκετά έως πολύ με το GTI. Το τιμόνι για παράδειγμα είναι ακριβώς ίδιας σχεδίασης, δηλαδή τριάκτινο και flat bottomed δερμάτινο, με τη μόνη διαφορά στο χρώμα των χιαστών ραφών όπου εδώ είναι μπλε αντί για κόκκινες που έχει το GTI. Το ταμπλώ είναι επίσης ίδιο με του GTI όπως και το υπόλοιπο εσωτερικό εκτός από τα καθίσματα όπου δεν υπάρχει μεν το καρό μοτίβο αλλά ένα αντίστοιχο με γκρι και μπλε χρώμα καθώς επίσης υπάρχει και το αντίστοιχο λογότυπο “Blue GT”. 
Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι το Blue GT θα προσφέρεται είτε με τρίθυρο, είτε με πεντάθυρο αμάξωμα και θα έχει το κιβώτιο DSG στον προαιρετικό εξοπλισμό.  Οι τιμές δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστές καθώς η διάθεση του στην αγορά της Ευρώπης προορίζεται για τον Ιούλιο του 2012. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι άκρως θετικές καθώς το Blue GT ολοκληρώνει τη γκάμα των εκδόσεων του Polo, γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στις βενζινοκίνητες εκδόσεις εισάγοντας μάλιστα μια νέα και πολύ σημαντική τεχνολογία (την οποία σίγουρα θα δούμε και σε άλλα μελλοντικά μοντέλα της VW όπως το νέο Golf) και προσθέτει άλλο ένα βέλος στη φαρέτρα των Γερμανών που φαίνεται πως διέγνωσαν ακριβώς αυτό που έλειπε μέχρι σήμερα από το Polo και έκαναν την κίνηση ματ παρουσιάζοντας κάτι που δεν υπάρχει πουθενά στον ανταγωνισμό…





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου