Πέμπτη 12 Απριλίου 2012

Η πραγματική Fiesta έρχεται σε λίγους μήνες...



Φέρνοντας στο νου μου την τελευταία δοκιμή με το Ford Fiesta 1.6 Sport μου έρχεται στο μυαλό ένα πράγμα: Το πόσο σημαντικό είναι για ένα αυτοκίνητο το κομμάτι του στησίματος ώστε να μπορεί να δώσει στον οδηγό αυτό που η κάθε έκδοση υπόσχεται αλλά και παράλληλα να μην κάνει θυσίες σε άλλα ζητήματα όπως αυτό της άνεσης, ιδίως στους καταπληκτικούς ελληνικούς δρόμους…
Μετά από τρεις ώρες οδήγησης με διάφορα οδηγικά στυλ και σε διάφορες διαδρομές όπως μέσα στην πόλη σε ανηφόρες και κατηφόρες ή έξω σε επαρχιακό δρόμο μπορώ με σιγουριά να πωπως η συγκεκριμένη έκδοση του Fiesta πληροί πλήρωςτις προϋποθέσεις για να χαρακτηριστεί ως ιδανικά στημένο ώστε να δώσει στονοδηγό και την σπορ συμπεριφορά στο δρόμο αλλά και την άνεση που χρειάζεται να έχει το αυτοκίνητο για να καταπίνει όσο το δυνατόν περισσότερο τις ανωμαλίεςστην άσφαλτο.
Βεβαίως όταν λέμε σπορ συμπεριφορά θα πρέπει για να είμαστε δίκαιοι να συγκρίνουμε το Fiesta με το κομμάτι του ανταγωνισμού που έχει μόνο ατμοσφαιρικούς κινητήρες όπως και το ίδιο, καθώς είναι πλέον πολλές οι προτάσεις με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες που φυσικά υπερέχουν των ατμοσφαιρικών αλλά αυτό είναι άλλο θέμα που εδώ δεν μας απασχολεί…
Αν λοιπόν μιλήσουμε για καθαρή ατμόσφαιρα και αφήσουμε στην άκρη την υπερτροφοδότηση τότε είμαστε υποχρεωμένοι να βγάλουμε το καπέλο στον 1.6 Ti-VCT με τον ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων ο οποίος κινεί το Fiesta σβέλτα δίνοντας του καλές επιδόσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει…
Πριν όμως μιλήσουμε για επιδόσεις και συμπεριφορά ας δούμε πρώτα κάποια στοιχεία και δεδομένα για το Ford Fiesta και κατ’ επέκτασιν για την έκδοση που μελετάμε και που αποτελεί το ορεκτικό πριν έρθει το κυρίως πιάτο σε λίγο λιγότερο από ένα χρόνο από τώρα…
Η 6η γενιά του Fiesta κυκλοφόρησε to2009 και αποτέλεσε το ισχυρό χαρτί της Ford όσον αφορά την ελληνική αγορά. Οι πωλήσεις του δικαίωσαν και με το παραπάνω την εταιρεία καθώς το Fiesta ήταν best seller την ίδια χρονιά και από τότε ως σήμερα αποτελεί ένα από τα περισσότερο αγορασμένα αυτοκίνητα.
Και μπορεί στην αρχή οι διάφορες εκδόσεις στις οποίες κυκλοφόρησε όσον αφορά τον εξοπλισμό(καθώς η γκάμα των κινητήρων ήταν, τουλάχιστον αρχικά, συγκεκριμένη) να το έκαναν να απευθύνεται σε αγοραστικό κοινό όλων των ηλικιών, γρήγορα όμως φάνηκε πως οι σχεδιαστικές του γραμμές αποτέλεσαν το κριτήριο με το οποίο αποφάσισαν οι νεότερες ηλικίες για την επιλογή του. Με ένα από τα πιο μοντέρνα ,μυώδη και ελκυστικά αμαξώματα, πλήρως εμπνευσμένο από την φιλοσοφία "KineticDesign" της Ford, με μεγάλα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω είναι αδιαμφισβήτητα μια από τις πιο σπορτίφ προτάσεις της κατηγορίας των supermini. Στην περίπτωση όμως της έκδοσης sport η σχεδίαση γίνεται ακόμη επιθετικότερη: Αμάξωμα αποκλειστικά τρίθυρο, 16άρες ζάντες ελαφρού κράματος, επίσης αποκλειστικής σχεδίασης με πέντε ακτίνες και προφίλ 195/45/16, προβολείς ομίχλης, ποδιές προφυλακτήρων εμπρός και πίσω στο χρώματου αμαξώματος, αεροδυναμικός διαχύτης στον πίσω προφυλακτήρα, σπορ αεροτομή στο πίσω παρμπρίζ, σπορ καθίσματα μέσα, δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι, πίνακας οργάνων με μαύρη και ανθρακί απόχρωση χωρίς ασημί και χρωμιωμένα πλαίσια που έχουν οι απλές εκδόσεις και -το σημαντικότερο από όλα- σπορ ανάρτηση. Για την τελευταία μιλήσαμε και πιο πάνω. Είναι κατά τη γνώμη μας το σημαντικότερο στοιχείο σε αυτήν την έκδοση. Μια ανάρτηση η οποία είναι σφιχτότερη και δίνει στο Fiesta καλά κρατήματα συγκρατώντας γερά το αμάξωμα ακόμα κι αν οοδηγός κινηθεί με άγριες διαθέσεις αλλά ταυτόχρονα είναι ικανή να απορροφά το μεγαλύτερο μέρος των ανωμαλιών του δρόμου προσφέροντας έτσι και άνεση ταυτόχρονα.
Ο κινητήρας του Fiesta αποδίδει120 άλογα, έχει ροπή από χαμηλά και σε συνδυασμό με το μηχανικό 5τάχυτο κιβώτιο προσφέρει καλές επιδόσεις αλλά έχει και χαμηλές εκπομπές ρύπων όπως και σχετικά χαμηλή κατανάλωση. Για όποιον λοιπόν ασχολείται με αριθμούς, το Fiesta κάνει το 0-100 σε 9,9", έχει μέση κατανάλωση καυσίμου(σύμφωνα πάντα με τις εργοστασιακές μετρήσεις) 5,8 λίτρα ανά 100 χλμ και εκπομπές ρύπων CO2 132 gr/km κάτι που μεταφράζεται σε 145 ευρώ τέλη κυκλοφορίας. Η τελική του ταχύτητα είναι 193 χλμ. Αρκετά ικανοποιητικοί οι εργοστασιακοί αριθμοί σε όλα.
Όσον αφορά την πραγματική κατανάλωση έχουμε ξαναπεί ότι αυτή διαφοροποιείται αισθητά ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης του καθενός. Κάτι που αποτελεί βασική αρχή για όλα τα αυτοκίνητα. Έτσι, αν ζορίσεις το Fiesta και κινηθείς με γρήγορους ρυθμούς, κάτι που σε προτρέπει ο ίδιος ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου να το κάνεις, θα δεις να πλησιάζει η κατανάλωση τα 9 με 9,5 λίτρα / 100 χλμ. Με μια πιο συντηρητική οδήγηση άνετα βλέπεις νούμερα κάτω των 7,5 λίτρων, ανάλογα πάντα με την κίνηση και την διαδρομή.
Στο δρόμο το αυτοκίνητο έχει πολύ καλήσυμπεριφορά λόγω της ανάρτησης που αναφέραμε πιο πάνω αλλά και του πολύ καλού τιμονιού που παρόλο που είναι ηλεκτρικά και όχι υδραυλικά υποβοηθούμενο προσφέρει άμεση πληροφόρηση στον οδηγό για τον δρόμο. Αρχικά μπορεί να ξενίσει με την λίγο λεπτή στεφάνη του αλλά μόλις το συνηθίσεις καταλαβαίνεις πόσο ακριβές και άμεσο είναι. Ο ημιάκαμπτος άξονας διαχειρίζεται σωστά το αμάξωμα συμβάλλοντας και αυτός στην πολύ καλή πρόσφυση. Ακόμα και με την απενεργοποίηση του ESP το αυτοκίνητο πολύ δύσκολα θα εμφανίσει φαινόμενα υποστροφής ή υποστροφής . Στις στροφές το αυτοκίνητο παίρνει αρκετά μικρές κλίσεις και επιτρέπει την γρήγορη οδήγηση με ταυτόχρονα μεγάλη ασφάλεια.
Όσον αφορά τοκιβώτιο, έχουμε δύο δεδομένα. Από τη μία, προσφέρει και αυτό με τη σειρά του αυτά που πρέπει για να ενισχύσει το σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Έχει δηλαδή σωστή (κοντή) κλιμάκωση και συνεργάζεται καλά με τον κινητήρα δίνοντας του την βοήθεια που χρειάζεται για τις καλές επιδόσεις. Όμως απουσιάζει μια έκτη σχέση που θα βοηθούσε σε ένα ταξίδι στην κατανάλωση του αυτοκινήτου αλλά και στον θόρυβο στην καμπίνα που πάντως γίνεται αισθητός μόνο στις υψηλές ταχύτητες .Αξιοσημείωτη είναι και η τεχνολογία anti stall που υποστηρίζει ο συμπλέκτης και που αποτρέπει το σβήσιμο του κινητήρα στη εκκίνηση μεταβάλλοντας το προφίλ ανάφλεξης του.
Εσωτερικά το Fiesta 1.6 sport δεν διαφέρει πολύ από τις υπόλοιπες εκδόσεις εκτός από τα σπορ καθίσματα που αναφέραμε παραπάνω, το δερμάτινο τιμόνι και την έλλειψη χρωμίου στον πίνακα οργάνων. Έτσι έχουμε και εδώ αφρώδες υλικό στην μεγαλύτερη επιφάνεια του ταμπλώ και την πραγματικά ιδιαίτερη κεντρική κονσόλα που θυμίζει σύγχρονο κινητό τηλέφωνο και που οι σχεδιαστές της Ford ονόμασαν "Human Machine Interface -(HMI)" .
Η θέση οδήγησηςείναι και αυτή με τη σειρά της άνετη και εργονομική με τις ρυθμίσεις του τιμονιού και των καθισμάτων σε ύψος να βολεύουν και τους πιο μεγαλόσωμους. Σε σχέση με την πεντάθυρη έκδοση έχει λίγο μικρότερα πίσω παράθυρα που ίσως δημιουργούν μια κάπως κλειστοφοβική ατμόσφαιρα για τους πίσω επιβάτες. Όμως οι χώροι για τα γόνατα και τα κεφάλια των επιβατών είναι επαρκείς. Εξάλλου το μήκος του αυτοκινήτου αγγίζει πλέον τα 4 μέτρα κάτι που σημαίνει ικανοποιητικότατο χώρο αποσκευών με όγκο 281 λίτρα που είναι ένας από τους μεγαλύτερους στηνκατηγορία Επίσης είναι και 40 κιλά περίπου ελαφρύτερο σε σχέση με τοπροηγούμενο μοντέλο.
Όσον αφορά την ασφάλεια, το αυτοκίνητο έχει μετωπικούς και πλευρικούς αερόσακουaς αλλά δεν έχει αερόσακους οροφής. Υπάρχει όμως και ένας αερόσακος για τα γόνατα του οδηγού. Φυσικά στον standard εξοπλισμό ανήκουν τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας ESP, ABS, ηλεκτρονική κατανομή πέδησης (EBD) και έκτακτη υποβοήθηση πέδησης (ΕΒΑ). Αξίζει να αναφερθεί ότι το ESP αρχικά δεν περιλαμβανόταν στην έκδοση Sport αλλά από τα μοντέλα του 2010 και μετά η Ford άρχισε να το προσφέρει στο standard εξοπλισμό. Γενικά ο εξοπλισμός θεωρείται πλήρης και κατά τη γνώμη μας καλύπτει τις απαιτήσεις του αγοραστή. Αν θέλαμε κάτι επιπρόσθετο ίσως να βάζαμε το πακέτο με τα φιμέ πίσω τζάμια και τις 5άκτινες 17άρες ζάντες (με κόστος περίπου 600 ευρώ)που προσθέτει ακόμα περισσότερο σπορ χαρακτήρα στο αυτοκίνητο.
Θα πρέπει εδώ να τονίσουμε ότι η έκδοση sport δεν είναι η γρηγορότερη καθώς εδώ και ένα χρόνο περίπου υπάρχει η έκδοση Magnet η οποία γίνεται μόνο με ειδική παραγγελία κα φέρνει εκτός από κάποιες αλλαγές εξωτερικά και εσωτερικά (γυαλιστερή χρωμιωμένη διπλή εξάτμιση και ασημί πλαίσιο στην μπροστινή μάσκα, ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών σε μαύρο χρώμα, μαύρο δέρμαστα καθίσματα με ασημί ραφές σε αντίθεση και γυαλιστερά μαύρα πλαίσια οργάνων)και ενισχυμένο κινητήρα που αποδίδει 134 ίππους και αυξημένη ροπή (160 Nm αντί για152).Μάλιστα η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει και κινητήρα diesel ο οποίος αποβλέπει περισσότερο στην οικονομία χρήσης έχοντας μέση κατανάλωση μόλις 4.1λίτρα / 100 χλμ.
Άλλη μια έκδοση που βασίζεται στο 1.6 sport είναι το Fiesta Motorsport. Πρόκειται για μια σειρά αισθητικών παρεμβάσεων και μόνο, χωρίς κάτι νέο στον κινητήρα, πουστόχο έχουν να προσδώσουν περισσότερο ακόμα σπορ χροιά στο Fiesta και κρίνοντας από το αποτέλεσμα το καταφέρνουν απόλυτα. Η έκδοση Motorsport είναι διαθέσιμη σε δύο χαρακτηριστικά χρώματα (Frozen White και Performance Blue) πουσυνδυάζονται με μπλε ή λευκές ρίγες αντίστοιχα σε όλο το μήκος του αμαξώματος.
Όσον αφορά τους ανήσυχους οδηγούς που έχουν μέσα τους το μικρόβιο της βελτίωσης, υπάρχει και για αυτούς λύση. Ήδη κυκλοφορούν στο εμπόριο επιλογές που έχουν να κάνουν με αλλαγέςστην εισαγωγή αέρα, νέο kit εξάτμισης με ελεύθεροκαταλύτη, ακόμα και επαναπρογραμματισμό του εγκεφάλου με αποτέλεσμα αύξηση ροπής αλλά και ιπποδύναμης μέχρι και 155 άλογα. Φυσικά όλα αυτά έχουν και το αντίστοιχο κόστος όμως για πολλούς νέους κυρίως οδηγούς αυτό πολλές φορές παραβλέπεται και θυσιάζεται στο βωμό της βελτίωσης των χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου...
Αν πρέπει να αναφέρουμε κάποιο μειονέκτημα που έχει το Fiesta θα πρέπει να ψάξουμε πολύ. Η απάντηση μπορεί να δοθεί μόνο στο θέμα των κινητήρων όπου εδώ και καιρό ο ανταγωνισμός έχει αντιτάξει μοντέλα με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες ενώ το Fiesta αρκείται προς το παρόν με τον 1600άρη ατμοσφαιρικό. Και βέβαια όταν έρθει η ώρα της χρήσης ενός turbo κινητήρα μικρού κυβισμού (εξέλιξη σίγουρη μετά και την παρουσίαση του νέου 1.0 Ecoboost από τη Ford πριν λίγους μήνες) και στο Fiesta, είναι βέβαιο ότι ο υπάρχον κινητήρας θα τεθεί στο περιθώριο και δεν πρόκειται να έχει ζήτηση αγοραστική αλλά ίσως και να σταματήσει πλήρως και η παραγωγή του από τη Ford. Αυτό θα σημάνει και την χαμηλή και δύσκολη μεταπώληση των εκδόσεων που έχουν τώρα αυτόν τον κινητήρα όπως το Fiesta Sport. Θυμηθείτε εξάλλου τι έγινε στην περίπτωση του Ibiza όπου μόλις βγήκε ο 1.2 TSI κινητήρας σταμάτησε εντελώς η παραγωγή του ατμοσφαιρικού 1.6 FSI.
Ίσως άλλο ένα μείον έχει να κάνει με την απουσία δισκόφρενων στο πίσω μέρος αλλά από την άλλη τα φρένα του Fiesta είναι πολύ αποτελεσματικά ακόμα και αν πιεστούν οπότε κατά κάποιο τρόπο αυτό περνάει απαρατήρητο.
Το Fiesta είναι ένα αυτοκίνητο που αποτελεί ένα τεράστιο κεφάλαιο για τη Ford.Επένδυσε πολλά πάνω του και ορθώς δικαιώθηκε. Όταν αποκτήσει και την κινητήρια δύναμη που του λείπει θα είναι πιθανότατα ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Είναι αυτή η δύναμη που του λείπει τώρα για να κοιτάξει στα μάτια τον ανταγωνισμό. Είναι βέβαιο ότι τα πράγματα θα αλλάξουν με τον νέο τρικίλυνδρο 1.0 Εcoboost κινητήρα που αν τοποθετηθεί (όπως όλα δείχνουν) στο Fiesta θα αποτελέσει ένα ισχυρό χαρτί στην μάχη με τα άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας.
Σε λίγους μήνες εξάλλου έρχεται η γρηγορότερη έκδοση του Fiesta έστω και λίγοκαθυστερημένα. Το λεγόμενο Fiesta ST είναι απολύτως σίγουρο ότι θα αποτελέσει την απάντηση στον ανταγωνισμό και θα μας κάνει να περιμένουμε εναγωνίως τους εναπομείναντες μήνες για την κυκλοφορία του. Με τις πρώτες εικόνες και πληροφορίες να δείχνουν κάτι πραγματικά ξεχωριστό τόσο από πλευράς εμφάνισης όσο και από επιδόσεις είναι βέβαιο ότι τα καλύτερα για το Ford Fiesta έρχονται...
(Η τιμή του Ford Fiesta1.6 sport είναι στα 13.634 ευρώ και περιλαμβάνει προωθητικό πρόγραμμα και απόσυρση). Χωρίς αυτό ανέρχεται στα 16.390 ευρώ. *


* Σύμφωνα με τον επίσημο τιμοκατάλογο της Ford



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου